Je bent je kleur beu of je lak ziet er niet meer uit? Op naar de spuiter. Oude lak er af laten schuren, opnieuw spuiten. Een kostelijke en tijdrovende klus. Sinds enkele jaren is het "wrappen" bij iedereen wel bekend en biedt het een handig alternatief voor een nieuwe kleur. Je legt gewoon een folie over je huidige lak. Al is er een betere optie die bij de meesten onder jullie nog niet gekend is...
UPDATE 15/11/2013: Wij deden zelf de test
Plastiwatte?
Plasti Dip is een synthetisch rubber in vloeibare vorm. Oorspronkelijk gebruikt om werkmaterieel te voorzien van een anti slip laag of als anti-roest bescherming. Je kan het product kopen in de algemeen gekende spuitbussen of in verfpotten van diverse groottes.
Plasti Dip op je wagen, Waarom?
Wel, het gebruiksgemak is één van de hoofdredenen. Je kuist het te spuiten oppervlak. Spuit een basis laag, enkele dekkende lagen en klaar. Enige verschil is dat je met Plasti Dip niet al te nauwkeurig moet zijn. Overtollig product kan je namelijk super simpel verwijderen eens je een los kantje hebt.
Waarom niet wrappen?
Helaas zijn er menig personen die goud zien in het wrappen van auto's. Helaas gaat dit vaak gepaard met slechte afwerking en het lossen van de wrap in de kanten door samentrekking dat dan weer het gevolg is van over-strechting bij het plaatsen. Om nog maar te zwijgen over de manier van afsnijden. Met een breekmes op je lak. Nee, bedankt. Dit slaat uiteraard niet op ALLE wrappers. Er zijn tal van professionele bedrijven. Alleen kost je wrap dat uiteraard ruim boven de 1500 euro. Ongeveer het viervoudigevan een gehele wrap met Plasti Dip.
Eigen ervaring:
De sterkte is enorm. Zo heb ik zelf het product voor mijn velgen gebruikt. Vier spuitbussen, wat afplaktape en een boek kaarten is al wat je nodig hebt. Een "TopTip" bij plasti-dip klussen is dat je zeker genoeg moet gebruiken. Niet alleen is het dan enorm bestendig tegen vuil, zout, (en zelfs reinigen onder hoge druk!) het vergemakkelijkt het verwijderen. De bedoeling was een matzwarte beschermlaag voor men gloednieuwe velgen door de winter te loodsen. Uiteindelijk 2,5 jaar later nog steeds in perfecte staat. Vanwege een verkoop is de rubberen wonder laag er weer afgehaald. Dit grotendeels met manueel lostrekken en de kleine hoekjes en kantjes proper maken met een borstel, WD-40 en een hoge druk reiniger!
Zelf ook al met Plasti Dip gewerkt? Deel gerust je commentaar en/of een foto van het resultaat!
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 10 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden