Vraag: Wat zou jij veranderen als Vlaams minister van Mobiliteit?

vraag-minister-mobi

Stel dat je morgen een brief in de bus krijgt waarop staat dat jij de Vlaamse minister van mobiliteit wordt. Buiten dat je een gat in de lucht springt, wat zou je veranderen op - en aan - onze wegen?

Natuurlijk is het gevaarlijk om de eerste de beste een hoop macht te geven. Daarom dat politici zichzelf moeten bewijzen door jarenlang proeven te ondernemen en zich te verdiepen in hun materie en ze niet enkele verkozen worden op populariteit. Dat is ook de reden waarom een politieker niet zomaar van de éne bevoegdheid op de andere kan springen. Hey, Wacht eens even...

Juist ja, waarom zou jij het dus niet politiek voor het zeggen mogen hebben? Misschien wel als Vlaams minister van Mobiliteit! Echter moet je eerst bewijzen aan het volk dat je goede ideeën hebt. Daarom:

Wat zou jij veranderen als Vlaams minister van Mobiliteit?

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
Wim 18:07
afbeelding van Wim

heel simpel, files aanpakken, zo veel tijd & geld gaat daar in verloren, en dan hebben we het nog niet over de natuur en het welzijn vd mens

Wim 20:27
afbeelding van Wim

Zie gewoon naar NL, die hebben een mix van allerlei maatregelen, maar ook zwaar in infrastructuur geïnvesteerd zonder heilige huisjes, dus ook extra rijstroken & snelwegen waar nodig.

Michiel 18:52
afbeelding van Michiel

Zoals nogmaals duidelijk wordt gemaakt in het dagboek van de Tesla, het tekort aan laadpalen in België eindelijk eens aanpakken. Zodat deze nieuwe manier van autorijden eindelijk eens een mogelijkheid krijgt.
Voor het goede voorbeeld refereer ik wederom naar een artikel op Autofans: kijk naar Noorwegen.

Omerta 21:22
afbeelding van Omerta

Bumperkleven inderdaad - ik had deze avond nog een C5 Tourer met nummerplaat P186 aan mijn gat geplakt op de E40. Die zal waarschijnlijk ook nooit een dergelijk wetsvoorstel steunen...

Adriaan 21:19
afbeelding van Adriaan

De voorrang van rechts regels wijzigen naar voorrang van links. Na in groot brittannie gereden te hebben, is het verdom veel logischer dan hier. (naja, daar is het ook voorrang van rechts, in sommige gevallen, maar rijden ze aan de andere kant...)
Maarja, dat zou voor europese normen toch te vergaand zijn.
Het zou al voorkomen dat mensen een kruispunt oprijden en enkel naar rechts kijken, er vanuit gaan dat ze toch voorrang hebben.
Waar ik ook heel hard op zou inzetten is het voorkomen van ongevallen, trajectcontrole, investeren in intelligente verkeerslichten die kunnen communiceren met auto's, bumperkleven van vrachtwagens strenger bestraffen, automatische cruisecontrol voor vrachtwagens verplichten (dus niet wachten op europa), en dat allemaal in de hoop dat we minder in de file zouden moeten staan.

En wat ben ik jaloers op de amerikanen die naar rechts mogen gaan aan een rood licht, door het rood licht.

Carlos 07:03
afbeelding van Carlos

Wegenvignet voor de buitenlanders die door of in dit land rijden.
Weginfrastructuur deftig aanpakken. Niet telkens een putje, spreekwoordelijk, vullen met wat zand en klaar...
Deftig plannen ivm wegwerken... Niet achter elke hoek alles open gooien waardoor het verkeer meer in rondjes rijdt door de oh zo duidelijk wegomlegging.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws