De Renault Mégane RS 275 Trophy-R mag dan misschien wel het record hebben op de Nürburgring voor voorwielaangedreven wagens, deze straatlegale MINI van Schirra Motoring is een stuk sneller... Pagani Zonda S snel!
De trofee blijft natuurlijk bij Renault, want deze MINI is geen productiewagen maar een one-off. En regels zijn nu eenmaal regels. Toch is het een dijk van een wagen deze kleine rakker. Het begon zijn leven als een John Cooper Works, maar werd door Schirra Motoring grondig herzien. De 1.6-benzine werd opgepompt tot 290 pk en om die kracht kwijt te geraken werd een mechanisch sperdifferentieel van Drexler geplaatst tussen de voorwielen. Door ongeveer alles uit de MINI te zwieren werd het gewicht dan weer beperkt tot 1.005 kilogram.
Samen met het tweaken van de ophanging en Dunlop Direzza 03G straatlegale semi-slicks wist de oranje MINI een tijd neer te zetten van 7:44, eventjes tien seconden sneller dan de snelste Mégane en even snel als een Pagani Zonda S. Niet slecht. Bekijk de video van de lap hieronder:
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 4 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden