Citroën en Peugeot zien al een tijdje brood in de commercialisatie van lucht. Perslucht, om precies te zijn. Deze C4 Cactus Airflow ziet die toepassing zijn verbruik omlaag halen tot 2l/100 km.
Wat een dik ding... zo kunnen we Citroën's concept samenvatten. Zo krijgt de Airflow grotere wielen met een apart design en werd ook de splitter onderaan de voorbumper bijgewerkt. Ook achteraan monteert Citroën een spoiler die voor extra luchtdynamiek zorgt. Dankzij onder andere deze aanpassingen werd de C4 Cactus Airflow 20 procent zuiniger en 100 kg lichter dan de productieversie.
Onder de kap zit nog altijd de Puretech 82 driecilinder benzinemotor, die wordt bijgestaan door twee hydraulische pompmotoren. Het geheel werd eerder al eens op de Peugeot 208 HYbrid Air voorgesteld. Wij zijn alleszins al fan van het design. Zo in productie nemen Citroën?
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 11 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden