De ene doet 32 jaar over vier generaties, de andere brengt na 25 jaar pas zijn vierde generatie uit. We hebben lang moeten wachten op een frisse MX-5 roadster maar nu is hij er eindelijk.
Mazda maakt zich sterk ook bij de nieuwste generatie niet af te wijken van hun succesrecept. De MX-5 ND wordt dan ook nog eens 100 kilogram lichter dan zijn voorganger, waardoor niets het rijplezier nog in de weg staat. Hij werd tevens ook korter en staat 2 centimeter dichter tegen de grond, wat het rijgedrag er alleen maar op verbetert.
Voor de motoren laat Mazda de klant de keuze tussen een 1.5 SKYACTIV-G die je al kan kennen uit de Mazda3 en een 2.0. Die laatste krijgt 155 pk, ruim genoeg voor de aandrijving van deze lichte MX-5.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden