Premium Plug-In rijden heeft zijn prijs, dat zag je gisteren al. Concurrent van de S-Klasse Plug-In Hybrid kan je deze A3 e-tron niet noemen, al vissen ze technisch wel in hetzelfde vijvertje. Audi presenteert de e-Tron voor de prijs van 37.600 euro.
Voor die 37.600 euro krijg je het Attraction-uitrustingsniveau. Wil je meer basisuitrusting, dan kies je voor de Ambition (38.999 euro) of Ambiente (39.300 euro). De Ambition-versie doet het met 37 g/km CO2, de andere twee versies stoten elk 35 g/km uit. Dat staat gelijk aan een verbruik van respectievelijk 1,5 en 1,6 l/100 km. Dat halen ze doordat de ingenieurs van Audi een 1.4 TFSI benzinemotor met 150 pk gekoppeld aan een elektromotor van 75 kW. Samen zouden ze goed zijn voor zowat 204 pk en 350 Nm.
In elektrische modus is de topsnelheid begrensd op 130 km/u. De A3 e-tron kan zowel puur elektrisch, in een combinatie van elektro- en benzinemotor of enkel door de benzinemotor worden aangedreven. De topsnelheid bedraagt dan 222 km/u en hij duwt je in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 15 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden