Autofans.be zoekt getalenteerd schrijver (M/V)!

autofansgenee

Wie zin heeft om te schrijven over auto's voor een groeiend medium in België is bij ons aan het juiste adres. Want hoewel onze plaatsen beperkt zijn, zoeken we vandaag wel degelijk iemand om ons dagdagelijks team te versterken. Als je kan schrijven, internet hebt en een ongeziene passie hebt voor auto's, lees dan zeker even verder.

Autofans.be is een website die groeit. We vierden begin deze maand onze zesde verjaardag. Al zes jaar is er een team van schrijvers dat zich elke dag inzet om haar meer dan 100.000 unieke bezoekers per maand te bedienen van het beste en laatste autonieuws. Maar dat team heeft vandaag versterking nodig. Want hoe langer je bestaat en hoe meer bezoekers daar op af komen, hoe hoger de verwachtingen. En die verwachting willen we blijven inlossen.

Wie zoeken we?

Alvorens je ons een mailtje stuurt, zijn er een aantal zaken die je moet meenemen. Zo schrijf je op vrijwillige basis voor Autofans. Je zal niet vanaf dag 1 wagens gaan testen. Autofans.be zorgt voor een traject waarbij je 6 maanden artikels schrijft als junior-redacteur en je intussen beoordeeld zal worden of je wagens kan gaan testen of niet.

De meer generieke vereisten somden we zo even op.

  • Je bent minstens 20 jaar oud en beschikt over een rijbewijs. In het Antwerpse wonen is een plus maar geen vereiste.
  • Nederlands is je moedertaal en je schrijft (bijna) feilloos. Je bent sterk met taal en tracht steeds weer een leuk te lezen stukje neer te pennen.
  • Je schrijft gemiddeld zeven artikels per week.
  • Je bent sociaal, sterk in communicatie en nestelt zich snel in een leuke groep.
  • Je volgt meermaals per dag ons intern communicatieplatform zodat je steeds up-to-date bent en de rest van het team op de hoogte brengt van relevante topics.
  • Je hebt ervaring met het schrijven op websites of blogs. Ervaring in Drupal is geen vereiste.
  • Je gaat steeds opzoek naar het laatste nieuws. Nieuws van 2 dagen geleden is voor jou oud nieuws.
  • Je volgt de actualiteit in de autoindustrie en bent perfect op de hoogte van welke wagens en technologieën er toe doen.
  • Je volgt al enkele nationale en internationale websites (perssites, media, nieuwssites) waarop je het laatste autonieuws kan vinden.
  • Als je weet dat er een bepaalde dag een erg belangrijk model wordt voorgesteld, zit je op de punt van je stoel om als eerste dat artikel op een kwalitatieve manier te publiceren.
  • Journalistieke opleiding is niet vereist.
  • Je hebt enige kennis en interesse in fotografie en photoshop.


Hoe solliciteer je?

Lijkt het wat voor jou, stuur ons dan een mailtje op redactie@autofans.be met:

  • Enkele zinnen waarin je jezelf voorstelt.
  • Waarom je voor Autofans wil schrijven.
  • Waarom je zeker bent zeven artikels per week te kunnen opleveren.
  • Twee zelfgeschreven actuele artikels.


Succes

We hopen de juiste persoon tegen te komen om ons zeskoppig team te versterken. Wij kijken er alvast naar uit.

Laatst gepubliceerd

Reacties (13)

Plaats een reactie
Techno Patat 22:09
afbeelding van Techno Patat

Fieuw, die eisen zijn niet min zeg :s! Ik voldoe aan evenveel dingen niet als wel :P! Maar bon, aan tijd ontbreekt het me toch volledig :(! Deze week zit ik denk ik zelfs niet aan 7 reactie's :(!

Techno Patat 22:19
afbeelding van Techno Patat

True, maar zelfs had ik tijd zou ik het niet doen :P! Je vraagt veel en geeft wel heel weinig, maar goed mijn gedacht natuurlijk ;-)! Ben nooit fan geweest van het 'vrijwillig' concept annyway, heb ook nog nooit zoveel tijd over gehad dat ik het vrijwillig kon uitdelen ook :P! Als ik het al deed was het puur uit hobby :P!

Adolf Van ooostende 23:19
afbeelding van Adolf Van ooostende

dwangmatig 7 artikels per week schrijven lijkt me overdreven , kwaliteit primeert toch boven kwantiteit ?

Ik kan me voorstellen dat je de ene week maar 2 deftige artikels kan neerpennen en andere week het er 15 of meer zijn .
6 maanden et slaafje zijn , vrijwillig = onbezoldigd , dus je moet andere job hebben om aan de kost te komen tenzij je types zoekt die vd krijg leven (OCMW , werkloosheid of v rijke afkost enz ) . in de hoop dat je na die 6 maanden mag blijven en eens auto zal mogen testen .
Ik denk dat wie er vrijwillig zoveel tijd in investeert even goed een eigen autosite kan lanceren en dan is hij eigen baas ,kan hij artikels posten naar eigen goeddunken tegen eigen tempo , zelf auto's testen als de mogelijkheid zich voordoet .

jullie vragen dingen zoals ze in bepaalde vacatures vragen : autotechnieker / carrossier met minstens 10 jaar ervaring geboden : loon v schoolverlater
:wink:

Techno Patat 23:22
afbeelding van Techno Patat

My toughts exactly ;-)!

Yvesw 10:55
afbeelding van Yvesw

Als iemand komende uit de reactiegroep (en Technokartoffel kan dat beamen) kan ik met overtuiging melden dat 7 stukjes per week echt niet veel zijn. Elke dag is er wél één of 2 nieuwtjes waar je snel over kan. Er is dan ook een verschil tussen het autonieuws en eigen gegenereerde content. Zo'n artikel als dat van de Biposto gisteren ben je heel de dag mee bezig. Het is te zeggen, 's ochtends ga je er naar toe, 's middags eet je er een lekker hapje en in de namiddag begin je er aan. Niet slecht lijkt me. Op andere dagen zit je dan weer gewoon nieuws te pennen.

Natuurlijk zoeken we daardoor mensen met een flexibele job of studenten. Al kunnen we een knap vooruitzicht bieden. En het is niet dat je die 6 maanden in een donker hok wordt geplaatst, je mag mee op fotoshoots en met wagens rijden op dat moment. Dat moet ook, want je moet de feel krijgen van alle modellen/ merken. Die 6 maanden zijn eerder een proefperiode voor ons, om te zien dat je uit het juist hout bent gesneden.

Om het kort samen te vatten: Doe je het enkel om met dikke bakken te rijden, dan blijf je beter weg. Wil je mensen echter dingen bijbrengen en ben je gepassioneerd door auto's, dan heb je hier de meest heerlijke hobby voor het grijpen liggen.

Just my 2 cents natuurlijk ;-)

Carlos 11:36
afbeelding van Carlos

7 per week lijkt veel, maar er is elke dag iets nieuws dat boven komt. Het hoeft niet altijd een nieuw model te zijn. Er zijn verschillende wegen die ingeslagen kunnen worden (tuningmerken, actueel nieuws ivm het verkeer (binnen en buitenland), zotte veilingen-verkoop, ludieke 'barn-finds'...
Als je enkele buitenlandse websites volgt, wat ik zelf ook doe, is er duidelijk genoeg om te schrijven ^^.

Chuwie 12:13
afbeelding van Chuwie

Een eventuele samenwerking met autogids over artikels? Kan dat niet overwogen worden?

oedipus 19:27
afbeelding van oedipus

"Je schrijft gemiddeld zeven artikels per week"
Dat is een volledige dagtaak... en ik heb er al een.

Sam Dejonghe 15:57
afbeelding van Sam Dejonghe

Initieel leek mij dit wel leuk om te doen. Ik heb de tijd ervoor, kan een beetje schrijven (en via deze weg m'n schrijven verder ontwikkelen en bijschaven) en denk vooral iets te kunnen bijdragen aan jullie website als het aankomt op auto's testen en 'voelen', en vervolgens dit gevoel ook beschrijven.

Ik vind het alleen wat vreemd dat jullie, ook gasten uit 'onze' generatie, geen rekening houden met het feit dat buiten auto's testen, je ook wel iets moet teruggeven. In mijn ogen werkt het inderdaad ook niet om met een waslijst aan eisen te komen, maar er geen verloning tegenover te stellen. Zelfs al is die verloning beperkt, iets is beter dan niets en zo motiveer je de mensen die jullie zoeken des te gemakkelijker.

7 artikels per week, lijkt mij te doen. Al steek je hier natuurlijk wel wat tijd in, omdat je het op een bepaald niveau wilt doen (wat jullie terecht willen bereiken). Maar daar weinig of niets tegenover stellen, daar ga ik voor bedanken. Succes met de zoektocht!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws