Rijtest: Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFLEX

Rijtest: Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Draft

Opels kleinste gaat intussen al ettelijke generaties mee. De laatste versie dateert van 2006 en kreeg onlangs een update. Het lijkt erop dat de crisis ervoor zorgt dat verschillende merken hun facelift aan het uiterlijk voorzichtig aanpassen en de grote wijzigingen vooral binnenin laten plaatsvinden.

We gingen op stap met de 1.3 CDTI EcoFlex met 95 pk en 190 Nm. Eerste bekommernis was dan ook het verbruik. Opel schreeuwt van de daken dat je 3,7l kan rijden met de wagen, maar bij de meeste constructeurs is dat verkoopspraat. We namen de proef op de som en duwden het verbruik richting nulpunt, waarbij de Corsa EcoFlex het inderdaad opgaf bij 3,7l, een opmerkelijke prestatie. Daarbij maken we wel de kanttekening dat we op het eco-parcours zowat 80 percent snelweg inlasten, waarbij de snelheid niet boven de 100 km/u uitkwam. Na zowat 160 km kwamen we op zijn laagste verbruik uit. Wanneer we dan opnieuw naar de maximumsnelheid op de snelweg optrekken en comfort-attributen zoals radio en airco inschakelen, zien we het verbruik opnieuw naar 4,0 l/100 km stijgen, wat nog steeds erg goed is. Geen verkoopspraat dus over deze Corsa, maar pure realiteit.

De dieselmotoren van Opel staan bij onze redactie bekend om hun lui karakter onder de 2.000 toeren. Toch was daar bij deze Corsa 1.3 CDTI niets van te merken. De wagen schiet vlot uit de startblokken en gaat in een vloeiende lijn naar de gewenste snelheid, zo ga je in 12,3 seconden van 0 naar 100 km/u. Die snelheid kan je makkelijk behouden door de eenvoudig instelbare cruise control. Geen gehannes met aan-, uit-en allerhande andere knopjes op het stuur, maar een simpele hendel achter het stuur waarop alles te regelen valt. Inschakelen is opdraaien, versnellen ook, uitschakelen of vertragen is naar onder draaien. Wil je de cruise control annuleren, dan kan dat door het knopje aan het eind van de hendel of door de gewone procedure; rempedaal of ontkoppelingspedaal induwen.

Ook het navigatiesysteem is sober maar effectief, al zijn de gekozen routes soms ietsje anders dan wanneer je zelf naar je bestemming zou rijden. Verder treffen we in het interieur een middenconsole aan die afgewerkt is met pianolak, en dit vanaf de Enjoy-versie. Opel wil ook hun 111-jarig bestaan vieren met deze speciale versie van de Corsa. Verwend als we zijn, missen we in deze versie de automatische koplampen, al moeten we eerlijk zijn en melden dat andere modellen in deze klasse daar ook niet (standaard) over beschikken.

De zetels van de Corsa zitten vrij hard, maar bieden voldoende comfort en steun voor dit soort kleine allesdoener. Zelf zouden we eerder voor een handige vijfdeurs opteren, aangezien de instap naar achteren niet bovengemiddeld goed is. De gordel van de voorste plaatsen zit af en toe in de weg bij het instappen. Eens je achteraan zit, kan je je echter voor een langere reis installeren. De achterbank is geen achterplank, zoals bij vele concurrenten en plaats is er ook voldoende. Dat je die plaats inpikt van de koffer willen we niet gezegd hebben, wel dat de indeling van de dubbele laadvloer in de kofferruimte handiger had gemogen. Met een aantal pictogrammen wordt je duidelijk gemaakt hoe je de legplank en ook de hoedenplank kan wegbergen om een zo groot mogelijk laadvlak te bekomen, maar toch is de Corsa nog geen toonbeeld van de nieuwe Flex-systemen die Opel hanteert. We veronderstellen dat dit bij een volgende generatiewissel zal goedgemaakt worden. 285l is dan ook de basisinhoud van deze Corsa, met bovenstaande ingrepen kan je deze uitbreiden tot 1.050l.

De Corsa dateert nog van de periode net voor de introductie van Opels nieuwe vormgeving, die begon bij de Insignia. Het design mag dan al wat verouderd zijn, de wagen staat nog steeds hip in het straatbeeld en qua looks mag deze driedeursversie er zeker zijn. Zoals gezegd geen aanpassingen aan de buitenzijde. De grootste verandering is dan ook de verbetering van chassis en stuurinrichting. Het stuurgevoel bij rechtuitstand –ofte gewoon rechtdoor rijden – is erg stabiel, zodat je weinig correcties nodig hebt opdat de wagen rechtdoor blijft gaan. De ecoFlex-versie ligt ook 20 mm dichter bij het asfalt, waardoor de luchtweerstand wordt verbeterd. Ook krijgt de ecoFlex standaard een schakelindicator mee, al bleek deze toch niet zo economisch te denken als wij. We vonden hem op tijd oplichten, doch voor de behaalde 3,7l/100 km te bereiken schakel je best nog iets vroeger op. Tijdens de eco-run hebben we de schakelindicator niet zien verschijnen.

De Corsa ecoFlex bevindt zich in een segment waar een zware storm woedt door de CO2-cijfers. Iedereen wil het laagste getal afficheren, vaak ten koste van het rijplezier. De Corsa ecoFlex mag dan niet de zuinigste in zijn klasse zijn, hij slaagt er wel in om het theortische verbruik te benaderen als geen ander. De wijzigingen bij deze facelift zorgen ervoor dat het rijplezier behouden blijft, net als de keuze voor de 95 pk-versie van de 1.3 CDTI en dat terwijl een 75 pk-versie ook voorhanden is.

Tekst & foto's: Sven Geiregat
Met dank aan Opel Belgium voor de testwagen

Specificaties

Motor

1.3 CDTI, dieselmotor met variabele turbo

Vermogen

95pk

Koppel

190 Nm

Overbrenging

manuele 5-bak

Aandrijving

voorwiel

Gewicht

1 100 kg

Topsnelheid

177 km/u

Prijs testwagen

€ 16 225.00

Prijs basismodel

€ 11 315.00

0 tot 100 km/u

12.30 sec

Gemiddeld testverbruik

4.00 L/100km

Min. kofferinhoud

285 L

Max. kofferinhoud

1 050 L

Laatst gepubliceerd

Reacties (145)

Plaats een reactie
Monda 13:47
afbeelding van Monda

@ Andre: Dealer kon niets vinden natuurlijk. Zei dat ik bij 5000km op de teller nog amar eens moest kijken. Hebben alleen de software geupdate, maar merk nog geen verschil. Verbruik nu na 1500km 1op18...
@G: Ik rijd op de snelweg gemiddeld 120km/u.

G 15:37
afbeelding van G

@Monda
Bij 120 is hij niet zo heel zuinig, hou hem eens op 100 dan zal je het verbruik zien teruglopen.
Ik zit nu bij 3300 op 4,9L/100km

Menno 19:18
afbeelding van Menno

Ik heb afgelopen dinsdag een zwarte 1.3 cdti ecoflex besteld type connect. Dit is de nieuwe gefacelifte versie. De grill en de koplampen zijn de grootste verandering. Verder heb ik er adaptive forward lighting en donkere achterruiten op laten zetten. Ik krijg hem eind april. Baal wel een beetje van die roetfilter verhalen. Gelukkig rijd ik veel op de snelweg en gemiddeld 2900 kilometer per maand, dus de kans is vrij groot dat ik er niet te veel last van zal hebben.

andre 14:22
afbeelding van andre

ik vind de nieuwe gefacelifte versie minder mooi dan de oude maar dat kan aan me zelf liggen...het is mij ook op gevallen dat als je een klein beetje onder de 120 kmh rijdt hij een stuk zuiniger rijdt.trouwens snel rijden met de ecoflex gaat ook best goed de mijne vliegt best snel naar de 160+ kmh toe.okee okee je rijdt dan niet meer zuinig maar ja je kunt eens haast hebben he.

JMM 09:46
afbeelding van JMM

Verwacht begin volgende week onze ecotec 13cdti. Verschil met de ecoflex is de 6-bak, geen start-stop systeem en raar maar waar, het hoger koppel van 210NM bij een lager toerental.
Ben benieuwd wat deze gaat verstoken.
Nog steeds geen ervaringen gelezen over de tuningbox door "anonieme gebruiker", problemen?

Anonieme gebruiker 10:58
afbeelding van Anonieme gebruiker

Hier even een update van de tuningsbox.
Heb hem er nog niet ingehad vanwege vakanties en drukke dagen.
Ga hem er dit weekend inzetten.

Ik zal van tijd tot tijd even een update geven.

Heb er nu ruim 10000 op staan en verbruik licht op de 1 op 22,5 met 120 a 130.
nog nooit heb ik het lampje van de roetfilter gezien, waar ik toch sceptisch over was na alle berichten.
Waar ik wel last van heb is steenslag, paar plekjes op de motorkap, 2 barstjes in de voorruit en op mijn linkerachterscherm, tot op de blanke lak echt klote.

De auto is wel heel goed uit een test gekomen van het blad Autovisie.
Daar heeft hij de concurrentie op bijna alle onderdelen verslagen!

G 11:29
afbeelding van G

@Laatste reactie AG
Voor die plekjes heb je toch een all-risk verzekering?
Als je een beetje goede verzekering heb heb je er ook een no-claim beschermer bij...

andre 13:22
afbeelding van andre

je voorruit kun je zonder veel kosten of zonder kosten (ligt er aan bij welke ruiten boer je je ruit laat vervangen).ik heb laatst door mijn eigen schuld ook schade op gelopen aan mijn voor bumper mijn opel dealer heeft een eigen spuiterrij en die heeft de meeste krassen weg gepoest je ziet het nog wel maar je moet wel heel goed kijken.ik laat de rest van de krasjes zitten daar ga ik mijn verzekering niet voor aan spreken dan wacht ik wel tot iemand anders er een keertje voor opdraait.trouwens zoon no-claim beschermer is ook niet goed koop hoor hebje dat wel eens bekeken niks voor niks hoor bij die verzekerringsjongens.

Didier 11:44
afbeelding van Didier

Hier dan ook nog maar eens een beetje uitleg vanuit Belgie.
Ik heb nu een 1.600km gereden met mijn 1.3 Cdti Ecoflex (kanariegeel,lol) en kan tot 780km rijden met 1 tankbeurt.
Ben wel een rustige chauffeur en hou echt mijn toerental in de gaten. De wage verbruikt raar genoeg minder op kleine wegen dan op de autostrade!!
Opgepast voor de boordcomputer want die is wel echt correct!!!
Laatste keer had ik no een 23km rijbereik en heb toen....40,05liter getankt!!!
De dieseltank zou volgens het boekje maar 40 liter zijn.
Het roetfilter probleem heb ik ook nog niet gezien.
Ik rij een 70km per dag voor naar mijn werk te gaan waarvan 50 binnenwegen en 20 autostrade.
Verder gaat alles goed maar je moet een echte kei zijn om onder de 4 ltr. te blijven!!!
Eind augustus ga ik werken in Straatsburg (F) en denk eraan om die 'chip' te laten plaatsen algezien het verbruil hoger ligt op grote wegen.
Hou ons op de hoogte 'anonieme gebruiker'. Vele mensen wachten op uw rijverslagen,lol!

JMM 08:36
afbeelding van JMM

Intussen al 1100 km gebolt en het verbruik valt vies tegen, tussen de 6.1-en 6.4L gemiddeld aan de pomp. Vind ik niet kunnen voor een 1300 en dat met een zeer gezapige rijstijl i.v.m. inrijden.
Tja, misschien nog ff afwachten tot er wat meer km's opstaan maar ik vrees ervoor.
Heb wel gezien dat bij regeneratie het verbruik enorm omhoog gaat.
Voor rood licht werd dat 1.3L/uur i.p.v. 0.3L! Tijdens rustig rijden op de binnenwegen bij constant 70km ging het verbruik naar 9L/100km i.p.v. de gebruikelijke 3.9L....!!? Dat duurde zo ongeveer een klein kwartier. Mijn gemiddelde steeg daardoor van 6.1L naar zo maar even 6.5L!

Monda 11:38
afbeelding van Monda

@JMM

Ik zou nog even wachten tot je ongeveer 3000km op de teller hebt. ik ben van 1op17 naar 1op21 gegaan aan de pomp. Heb me meer aan de maximale snelheid gehouden, dus vooral 100km/u en een stuk 120km/u. Voorheen reed ik altijd maximimaal 20km/u harder dan toegestaan. Daarnaast schakel ik rond de 2000 toeren en rijd veel met CC erop. Deze schakel ik ook uit een aantal 10 tallen meters voor het stoplicht en laat de auto "uitrollen". Ook gebruik ik het start/stop systeem.
Met dit alles haal ik max dus 1op21...

Jan 15:56
afbeelding van Jan

Kocht afgelopen vrijdag een corsa ecoflex. Kan hem deze week al ophalen. Uit voorraad dus.
Na het lezen van alle berichten ben ik zeer benieuwd! En ja ik heb minder betaald, namelijk 15.000, dus scheelt niet veel, maar kreeg 3175 voor oude auto, moet ik erbij zeggen.

Weet iemand wat het voordeel is van lichtmetalen velgen i.p.v. de stalen velgen die worden meegeleverd.
Scheelt dit nog in het verbruik en wat kosten ze voor deze auto?

andre 21:34
afbeelding van andre

@jan.de cosmo 15inc velgen lm die er bij mij standaard op liggen kun je bij opel bestellen maar dat wordt denk ik de hoofd prijs betalen.het voordeel van lmv is aleen dat ze veel lichter zijn maar in het verbruik zal je dit denk ik niet terug zien.als je toch lmv wilt hebben bij atu bandenhandel in nederland 15inc rond de 60 euro per stuk en dat zijn nog goede velgen ook.ik heb ze op een andere auto gehad en ze bevielen zeer goed. groet andre

Stefan 23:03
afbeelding van Stefan

Voor de liefhebbers met roetfiltervragen, rij al 2 jaar met een 1.3 met roetfilter.
In deze 2 jaar is het bij mij 1 keer voorgekomen dat het roetfilterlampje ging branden.
Dit kwam in mijn geval door een periode van circa 2 maanden waarin ik nauwlijkse buiten de stad kwam en veel korte ritjes reed.

Wanneer je zoals ik nu gemiddeld 50 km heen en 50 km terug per dag rijd zal je het lampje niet zien van je roetfilter.

En ja, vanaf juni ga ik een 1.3 ecoflex 111 editie rijden, is demo model van 10-2010.
Ben al 2 jaar bekend met de corsa 1.3 echter wel benieuwd naar de verschillen tussen mijn 2007 versie en de nieuwe ecoflex versie.

Anonieme gebruiker 14:32
afbeelding van Anonieme gebruiker

Mijn moeder had een opel corsa 1.3 cdti 6 bak easytronic zonder roetfilter van 2007 en zij reed woon-werk verkeer 10 kilometer en het verbruik lag op 7,5 liter en soms reed ze iets langere afstand en werdt hij uiteraad zuiniger. Wel veel problemen gehad met versnellingsbak uit vesnelling springen enzo garage deed wel zijn best en hebben de wagen terug overgenomen aan een goede prijs en hebben een 1.4 benzine gekocht. Dit verbuik ligt wel een liter of 2 hoger natuurlijk door de korte afstanden. Maar nu voor de rest zeer blij met de corsa.

Cotje 22:05
afbeelding van Cotje

Heb de mijne nu een weekje en valt goed mee (opel ecoflex cdti 95 pk 5 deurs met advenge pack)
Licht metalen velgen,airco enz.
Alleen geen rezerve wiel !! Dit was blijkbaar een optie die je moest vragen bij de aankoop en niemand die
mij daar iets heeft over verteld of gevraagd.
Heb hem op de kop 11522 euro betaald.
Ik kreeg 1500 euro schrootpremie voor mijn oude wagen van 16 jaar .
En van de Belgische staat nog eens 2448 euro eco premie.
Wat betreft die roetfilter,In de garage heeft men mij verteld (pas toen ik de auto ging afhalen !!) dat als
het symbool van de gloeiplug begint te flikkeren dat de roetfilter zich begint te reinigen en dat je dit proces
niet mag stoppen.
Dus best blijven rijden tot het symbool uit is ! Je mag max 3 x dit proces onderbreken en dan sta je stil waar je bent en kan je de wagen laten afslepen en laten herstellen op eigen kosten.

Melker 11:52
afbeelding van Melker

Waar worden de Corsa's gemaakt? en wat zijn de levertijden voor de Corsa Cosmo?

Anonieme gebruiker 22:12
afbeelding van Anonieme gebruiker

vraagje heb ook geen reservewiel gehad ,maar kun je er wel een kwijt of alleen een thuiskomertje ? heb mijn corsa afgelopen woensdag opgehaald rijd lkkr hoor de opel wordt in spanje gemaakt zaragozza

Anonieme gebruiker 20:00
afbeelding van Anonieme gebruiker

ja ja eerste 760 km erop en nog uur of 2 file ging 37 liter in tevreden maar moet nog beter kunnen denk ik

andre 10:17
afbeelding van andre

je kunt gewoon een reserve wiel kwijt onder de vloer afdek plank.maar waarom zou je.als ik een lekke band heb bel ik de anwb .en je hebt ook nog eens 2 jaar opel assistance voor heel europa.

Piere 19:26
afbeelding van Piere

Is er al iemand die ervaring heeft met tuning?

Ik rijd na 4500 KM gemiddeld 1 op 22,5

Stefan 19:30
afbeelding van Stefan

Sinds vandaag mijn 1.3 CDT Ecoflex 111 Edition opgehaald, zoals al eerder hier gepost een demo model van Oktober vorig jaar. Wat mij het meest opvalt is het feit dat dit een 95 PK uitvoering is die echt een stuk rapper is dan mijn oude 1.3. Aangezien er al 12.000 km op stond kon ik het even niet laten op de A2 naar huis, liep toch ruim 180 op de teller. Volgende week maar even mijn TomTom mee nemen om de werkelijke GPS snelheid te kunnen klokken. Wat mij ook opvalt is dat zo gauw als je de koppeling op laat komen de motor automatisch al een beetje gas geeft zonder dat je zelf het gaspedaal maar aanraak. Is wel prettig, je kan hierdoor heel rustig en subtiel wegtrekken en wat ik met mijn oude Corsa in de zomer nog al eens had, met draaiende airco sloeg mijn motor nog wel eens af bij het wegtrekken. Dat probleem is hiermee dus ook opgelost. Overigens wel leuk om te zien dat de verbruiksmeter waardes aan kan geven beneden de 4.0 ltr per 100 km, had ik in mijn oude auto nog niet gezien!

Anonieme gebruiker 17:52
afbeelding van Anonieme gebruiker

ja ja et 4000 km op de tel e ook ee op 22/5 mooi + 2 1/2 uur file v/d week op de a 15 grrrrrrr lol gr Kees

Anonieme gebruiker 16:15
afbeelding van Anonieme gebruiker

Nu één maand gebruiker. Bijna 2000 km gereden. Gemiddeld 1 : 23. Via de board computer probeer ik inzicht te krijgen in de meest zuinige rijstijl. Het is mij 2x gebeurd dat het gebruik ploteseling ongeveer 50% hoger lag dan normaal. dus 6 liter/100km i.p.v. 3,5 á 4 bij 80 km) Na een paar maal op de rem trappen werd het gebruik weer normaal. zou dit een verklaring kunnen zijn voor diegenen die een vrij hoog gebruik hebben??

Anonieme gebruiker 17:51
afbeelding van Anonieme gebruiker

Heb net de mijne besteld, zal wel ergens in augustus komen.
Maar baal wel heb nml de ecoflex navigatie ofzo besteld, maar die heeft geen climit controle en geen aut ruitewissers. en die heeft de auto die ik inruil wel allemaal, de Hyundai 130 style HP, top auto alleen niet zo zuinig als de corsa, lagere bijtelling 14 ipv 25 en over een lager bedrag.betaalde 240,00 per maand
ga nu 85 per mnd betalen :)

Anonieme gebruiker 19:36
afbeelding van Anonieme gebruiker

Tijdelijk een hoger gebruik kan er volgens sommigen op duiden dat er op dat moment reiniging plaats vindt.
Pas als dit reinigen een aantal keren onderbroken wordt zou het lampje gaan branden en dan is het raadzaam om de auto niet stil te zetten. Weet iemand hoe dit precies zit??

Anonieme gebruiker 00:59
afbeelding van Anonieme gebruiker

Heb de corsa 5 deurs nu 4 weken met een tuningskit uit duitsland, en hij trekt wel wat harder op. Zuinig rijden doe ik toch niet. De auto bevalt heel goed, ruim en confortabel, goede wegligging en een beetje power. Mijn vorige toyota yaris met 6 versnellingen en ook start stopsysteem was beter met de achterbank neerklappen en minder met het start stopsysteem, die wou af en toe niet in zijn een na het afslaan van de motor. Er staat nu 600 km op de teller en moet nog een beetje inrijden, heb nog niet echt hard gereden op de snelweg (160)

grtz H.

Leliebel 09:45
afbeelding van Leliebel

Wij hebben sinds juni ook onze opel corsa ecoflex (5 deurs, diesel). We zijn ontzettend tevreden met de prestaties van deze auto. Echter doet het start stopsysteem de laaste weken het niet.
Nu lees ik in sommige reviews dat het systeem niet werkt als de motor koud is. Nu, we rijden in de zomer en ook als we een lange rit achter de rug hebben doet hij het niet.
Gisteren was het heel regenachtig en moesten we inderdaad ook de blower op de voorruit aanzetten om maar iets te kunnen zien. Nu lees ik dat ook dit een trigger kan zijn voor het niet werken van het start stop systeem.
Zijn er mischien nog meer tips en tricks? Waar moeten we rekening mee houden om het start stopsysteem niet te belemmeren?

Laat het ons a.u.b. weten!

Stefan 11:59
afbeelding van Stefan

Als de regelknop welke de verschillende openingen aanstuurd helemaal naar rechtsonder staat, dus lucht op de voorruit, dan zal de stop/start functie niet werken. Daarnaast is het zo dat als de airco aanstaat het kan gebeuren dat de motor na circa 1,5 minuut weer aanslaat, aangezien de koelpomp nog al wat stroom verbruikt.

Fusunrefe 17:02
afbeelding van Fusunrefe

OMG, it is still accepting donations! Fantastic example of a creative fundraising effort that raised $10,000 in 48 hours to build a classroom at the school in Tanzania.

Anonieme gebruiker 10:15
afbeelding van Anonieme gebruiker

Heb de powerbox er nu een aantal maanden in.
Ik verbruik ongeveer 1 op 24,5 met 120 130 op de klok, de truc is om redelijk rustig op te trekken.
Zo wil je hem echt hebben, genoeg power onderin en het verbruik is iets beter geworden.

Laatst naar frankrijk geweest en heb echt plezier gehad daar in de bergen.
Dikke auto's bang maken berg op is echt lachen, het ding trekt zo naar de 200 toe ( bergop ), best lullig als je dan wordt ingehaald door een klein autootje met volle bepakking en er staat ecoflex achterop!

Even een klein stukje echt gas gegeven en ben bij 210 op de meter gestopt, de toerenteller staat dan op 4200 dus lange stukken op top rijden doe ik maar niet, 180/ 190 gaat prima. Weet zeker dat een 6e versnelling nog meer plezier oplevert qua top en verbruik.
het verbruik over 2200 km stampen lag op 1 op 19, zeer tevreden over.

Las net over een nieuwe 1.7 motor die in de Astra 130 pk oplevert en maar 99 gram CO2, als ze die nu eens in de Corsa gooien haalt hij die 95 gram wel. En dan een tuningsset, dan kun je echt lachen!

Over een tijdje zal ik weer een update geven.

Gegroet

Anonieme gebruiker 01:54
afbeelding van Anonieme gebruiker

ik heb 14 .000 voor betaald juist dezelfde

Anonieme gebruiker 19:40
afbeelding van Anonieme gebruiker

Ik heb een 3 deurs corsa ecoflex 2011. Nu krijg ik vlekken in de hemelbekleding, waarschijnlijk door vocht.De vlekken hebben een roest kleur, heeft hier nog iemand ervaring mee? want de dealer zegt natuurlijk dat dit vuil van buitenaf is.

Teo 21:13
afbeelding van Teo

Ik heb sinds 1 jaar een Corsa ecoflex. Ik ben bijzonder ontevreden over de interieurverwarming. Op koude dagen duurt het minstens 20 minuten alvorens de verwarming een lauwe luchtstroom produceert. Een echte afknapper. Voor de rest is de auto prima om mee te rijden, maar in de winter is het een verschrikking.

silvester 13:34
afbeelding van silvester

nu 1,5jaar me opel corsa ecoflex 95pk ik heb er 42000 km mee gereden en ik rij stevig door soms wel 190 op de snelweg en trek altijd snel op ik rij tot nu toe alles bij elkaar 1 op 22 verder geen last van alle problemen die hierboven genoemt zijn wel zijn me lampen voor beide vervangen al -_-

Andre (NL) 20:49
afbeelding van Andre (NL)

As vrijdag proefrit maken als ie bevalt en een goeie inruil krijg op mijn Leon 2.0 TDI uit 2009 dan is er een deal.

C.V 16:29
afbeelding van C.V

Het is een fijne wagen met goede rij eigenschappen en lekker zuinig zo,n diesel ook een groot pluspunt is het complete interieur met navigatie en de usbstick aansluiting ben erg tevreden over deze auto ik ben zelf een verwoed opel rijder, nu maar kijken hoe deze wagen zich houd in de toekomst ik heb er wel een goed gevoel over.
greets C.V

lester huber 20:46
afbeelding van lester huber

hallo

heb een vraag hoe zit het met de ecco premie waar valt die onder op de factuur heb gehoordt dat je die krijgt maar kan het zelf nergens trug vinden

mvg

lester huber

Sven 21:21
afbeelding van Sven

Beste lester huber

de eco premie werd in België eind vorig jaar afgeschaft. Nieuwe auto's die vanaf 1 januari werden ingeschreven hebben geen recht meer op de eco-premie vanwege de overheid.
lees ook: https://autofans.be/content/belgische-overheid-schaft-ecopremie-af

lester huber 18:55
afbeelding van lester huber

oke bedankt voor de snelle reactie

jean-paul 15:47
afbeelding van jean-paul

hello ! k'heb n' corsa ecoflex 95pk , maar mijn probleme is de verwaarming ! moet zeker 15min rijden om n' beetje warme te krijgen ! ... nog iemand ? thx

jean-paul 15:48
afbeelding van jean-paul

k'heb m sinds 041/ 2010

Rumen Robert 23:17
afbeelding van Rumen Robert

ik heb ook een opel corsa 1.3 ecoflex diesel bouwjaar 2009
over het verbruik heb ik niet te klagen en de wagen is nu vijf jaar oud en heeft nu 100184 km
op de teller staan maar nu begind hij kuren te krijgen over een week terug de dynamo defect wagen verbruikt 4.5 liter op 100 km
een maand eerder schakel problemen en stil vallen in de eerst versnelling bij vertrek
nu heb ik problemen met de turbo van de wagen en twijfel nog of ik nog een opel wil
na deze problemen

Rumen Robert 23:20
afbeelding van Rumen Robert

ik heb ook een opel corsa 1.3 ecoflex diesel bouwjaar 2009
over het verbruik heb ik niet te klagen en de wagen is nu vijf jaar oud en heeft nu 100184 km
op de teller staan maar nu begind hij kuren te krijgen over een week terug de dynamo defect wagen verbruikt 4.5 liter op 100 km
een maand eerder schakel problemen en stil vallen in de eerst versnelling bij vertrek
nu heb ik problemen met de turbo van de wagen en twijfel nog of ik nog een opel wil
na deze problemen

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws