De zomer komt eraan, al zou je dat daar buiten misschien niet meteen zeggen. Gelukkig is Bentley er om ons daaraan te herinneren en dat doen ze met een wel heel bijzonder model als subject. Dit is de gelimiteerde Batur als Convertible, compleet met één van de laatste W12-motoren ooit onder de kap.
Een kleine twee jaar geleden deed Bentley nog eens gek, en dat mag je stiekem best letterlijk nemen. Toen onthulde het namelijk een voorsmaakje van hoe zijn eerste elektrische auto eruit zou gaan zien, al deden de Britten dat wel met hun krachtigste verbrandingsmotor ooit onder de kap. Die Batur gingen ze nadien ook gewoon verkopen, zij het in een oplage van slechts 18 stuks voor de prijs van een kleine 2 miljoen euro elk. Wil je voor zo’n geld echter liever een cabrio, dan is er nu ook een Batur voor jou.
één van de laatste kansen
Dit is namelijk de Bentley Batur Convertible en veel meer woorden dan dat hoeven we er eigenlijk niet aan vuil te maken. De bloedmooie beelden spreken voor zich: Bentley heeft het dak van de GT gezaagd en zo mogelijk een auto gecreëerd die nog knapper door zijn druppelvormige koplampen kijkt. In de plaats daarvan krijgt de Batur Convertible een stoffen vouwdak dat zich tot snelheden van 50 km/u in 19 seconden laat open- of dichtklappen… Net als de Continental GTC dus, waar deze zeldzame creatie op gebaseerd is.
Met die Continental deelt de Batur ook zijn 6.0-liter W12-motor, zij het met nog meer vermogen. Zo was de gesloten versie bij zijn lancering de krachtigste productie-Bentley ooit dankzij 750 pk en 1.000 Nm koppel en dat is voor deze Convertible niet anders. Daar hangt nu echter nog een exclusiever luchtje rond, want Bentley vertelt erbij dat die W12 nog deze zomer uit productie gaat en de Batur Convertible dus één van de laatste modellen ooit wordt waarin je de gekke twaalfcilinder kan krijgen. Haast je dus naar de Bentley-dealer met je 2 miljoen euro op zak, voor alle 16 exemplaren de deur uit zijn.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden