De Spaanse leeuw krijgt een versie die CNG lust. Daarmee volgt hij zijn neefjes binnen de groep en krijgt de Leon een vierde brandstofkeuze.
Benzine, diesel of plug-in hybride. Die keuzes had je tot nu toe als je eens ging kijken voor een Seat Leon. De Spanjaarden voegen daar nu een extra mogelijkheid aan toe, de Leon TGI, die graag CNG lust.
440 kilometer op cng
Daarmee zet Seat de lijn verder die ze met de vorige generatie Leon TGI begonnen zijn. Je kan kiezen tussen de hatchback en de Sportstourer. Onder de kap komt een 1.5 liter TGI viercilinder benzinemotor met 130 pk, desgewenst gekoppeld aan een DSG-automaat. Hij levert ook 200 Nm en Seat weet te vertellen dat er geen verschil voelbaar is tussen het rijden op aardgas of op benzine.
Maar natuurlijk voel je dat wel, in de portefeuille. Volgens Seat gaat de Leon TGI trouwens tussen de 3,9 en 4,3 kilogram CNG verbruiken, met een CO2-uitstoot tussen 107 en 118 g/km. Nog volgens Seat en oo volgens de WLTP kan je met de 17,3 kilogram CNG in je tank tot 440 kilometer ver rijden. Is het aardgas op en ben je vergeten langs de pomp te rijden, dan heb je nog 9 liter benzine in een piepkleine benzinetank zitten.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden