Aan het begin van 2021 vindt Kia het nuttig om zich met een nieuw logo en een nieuwe slogan een nieuwe merkidentiteit aan te meten. Die vormen de aanzet voor de vernieuwing binnen het hele merk.
Nieuwe ambities, nieuwe plannen en daarbij nieuwe modellen in de toekomstige autoindustrie. Dat is wat nog op het programma staat in de komende weken bij Kia. In de aanloop van een nieuwe merkstrategie pakken de Koreanen uit met een nieuw logo, dat met behulp van 303 pyrodrones in de lucht werd getoond. Die 303 drones waren overigens goed voor een notering bij Guinness World Records.
Volgens Kia lijkt het nieuwe logo op een geschreven handtekening. Dat vinden wij ook, want het logo lijkt geschreven zonder de pen van het blad papier te heffen. De symmetrie moet vertrouwen uitstralen, de ononderbroken lijn heeft volgens Kia te doen met hun toewijding om inspiratie te brengen. Het is maar wat je uit een paar letters en hun schrijfwijze haalt, natuurlijk.
De nieuwe slogan luidt "Movement that inspires". Dat heeft hetzelfde ritme als hun eerdere "Power to surprise", al is de inhoud dus veel meer gelinkt aan de semantiek achter het nieuwe logo.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden