De Spaanse constructeur had al wel een voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met manuele bak voor zijn Tarraco, en een vierwielaangedreven variant met DSG-versnellingsbak. Maar een voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met DSG-bak was er nog niet. Tot nu.
Het is dus een kwestie van alle vakjes op de Excel-tabel van de marketingafdeling te vullen, want meer heeft deze nieuwe variant niet om het lijf. Maar goed, de Seat Tarraco heeft als grootste Spaanse SUV een belangrijke rol binnen het merk, en trekt heel wat klanten aan. Ook binnen de VW-groep, waar hij een aanlokkelijk, zij het wat miskend, alternatief vormt voor een VW Tiguan of Skoda Kodiaq.
De 2.0 TDI in het vooronder is dus goed voor 150 pk, en stuurt 360 Nm naar de voorwielen. Dat gebeurt dus via een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Seat geeft een WLTP-verbruik op van 5,4 tot 6 l/100 km (afhankelijk van de uitvoering – Style, Xcellence of FR) en een CO2-uitstoot van 140 tot 157 g/km.
Deze nieuwe voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met DSG lijkt op maat gemaakt van veelrijders op onze markt. Al lijkt ons dat de vlootmanagers nog meer uitkijken naar de komst van de plug-inhybride Tarraco, begin 2021.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden