Als de Seat Ateca onder het mes gaat, dan volgt de Cupra-versie niet veel later...
Vorige week haalde Seat het doek van zijn gefacelifte Ateca. Die kreeg een opgefriste snoet die voortaan aanleunt bij de huisstijl van de Tarraco en Leon, nieuwe lichtblokken en een geüpdatet interieur met nieuwe connectiviteit en rijhulp.
De Cupra Ateca volgt deze week netjes in dat voetspoor. Ook hier zien we dus een hertekende voorkant en nieuwe lichtblokken, en er verschijnen ook enkele nieuwe velgdesigns. Binnenin zijn de sportzetels voortaan standaard, werd het stuur hertekend, en zien we ook hier de opgewaardeerde connectiviteit (met “Hola Hola”-spraakbesturing) en rijhulp.
Mechanisch blijft alles bij het oude. De Cupra Ateca heeft dus nog steeds een 300 pk en 400 Nm sterke 2.0 TSI in het vooronder, gekoppeld aan een DSG7-versnellingsbak. 0-100 km/u duurt nog steeds 4,9 seconden, de topsnelheid ligt nog steeds op 247 km/u.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden