Nu de gasprijzen steil de hoogte in gaan en elektriciteit tegenwoordig niet meer zeker is, lijken we in een negatieve spiraal terecht gekomen. Voor elk probleem zijn er echter oplossingen. Ken je bijvoorbeeld al 'vehicle-to-load'? Dat is een technologie waarbij elektrische wagens als batterij dienen voor andere toepassingen.
Niet alleen Vehicle-to-Grid (V2G) is een interessante toepassing op de Hyundai Ioniq 5. Dat de wagen als accu kan dienen voor een woonhuis, wil ook zeggen dat hij kan dienen als accu voor andere doeleinden.
V2L op verplaatsing
Je vlees bakken op een elektrisch vuur in the middle of nowhere? Het kan. Net als je elektrische grasmaaier van stroom voorzien of een elektrische pomp aandrijven maar je kan er ook je laptop of koelbox mee van stroom voorzien.
Allemaal zaken die ervoor kunnen zorgen dat de stroom niet van het net gehaald hoeft te worden wanneer de vraag - en de verkoopprijs - het hoogst is. Bij de Hyundai Ioniq 5 levert de V2L aansluitng 3,6 kWh, genoeg om een 55 inch scherm 24 uur te voorzien van stroom.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden