De praktische stadswagen Honda Jazz krijgt een kleine facelift voor 2023, waarbij hij niet enkel een nieuwe neus krijgt aangemeten, maar ook iets meer pk's peutert uit zijn hybride aandrijflijn.
De nieuwste Honda Jazz is nog maar sinds 2020 op de markt, maar krijgt nu al een kleine facelift. Die focust zich vooral op de neus, met een nieuw grilledesign, een donkere achtergrond voor de koplampen en een iets meer agressieve vorm van de voorbumper. De SUV-achtige Crosstar krijgt een grille in honingraatdesign en krijgt ook nieuwe bumpers en zijschorten met zilveren accenten die doen denken aan beschermplaten, maar het niet echt zijn. Daarnaast is er ook een nieuw koetswerkkleurtje te bestellen: Fjord Mist Blue, een iets lichter babyblauw dan de lanceringskleur van de Jazz Crosstar.
Meer vermogen
Het verschil dat je echter duidelijker zou moeten merken, is de update aan de hybride aandrijflijn die wat meer vermogen oplevert. 14 pk, om precies te zijn, voor een totaal van 122 pk voor de elektromotor die de voorwielen aandrijft. Ook de generatormotor krijgt 11 pk extra (nu 106 pk) en de 1,5 liter-benzinemotor levert voortaan 107 pk (+ 10 pk). Ook de automaatbak werd opnieuw gekalibreerd voor een betere respons en de motor schakelt nu ook wat later op, bij 6.300 toeren. Het zou allemaal samen voor een vinniger aanvoelende krachtbron moeten zorgen.
Tenslotte komt er een nieuw uitrustingsniveau naar het gamma van de Jazz: Advance Sport. Die heeft een eigen lakkleur, Urban Gray, een specifieke voorbumper en grille, zwarte zijspiegels en unieke 16-duims velgen. Aan boord zijn er halflederen zetels met microvezel, een driespaaks stuurwiel en een geel stikselpatroon. De praktische voordelen van de Jazz blijven overeind, met zijn flexibele indeling van de bagageruimte dankzij de Magic Seats. Daar komt trouwens nog een voordeel bij: voortaan kan de Jazz tot 500 kilo slepen, handig voor fietsdragers of tripjes naar het containerpark. De verkoop van de vernieuwde Jazz gaat begin 2023 van start.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 19 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 21 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 21 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden