Vergeet de guitige, maar snoeihard geflopte, Honda e. Honda schets op de Consumer Electronics Show namelijk een nieuwe elektrotoekomst onder de 0-noemer met de Saloon en Space-Hub conceptcar. In 2026 moet de eerste afgeleide daarvan wereldwijd verkocht worden.
Honda werkt niet enkel met Sony aan een nieuwe EV die in 2026 op de markt moet komen. Ook onder eigen vlag zal het tegen dan een nieuwe auto lanceren. Die zal deel uitmaken van de nieuwe 0-familie waarvan tijdens de Consumer Electronics Show (CES) al twee voorproefjes werden getoond.
Honda Saloon
De eerste concept gaat alvast door het leven als de Honda Saloon en toont meteen aan dat het Japanse merk met een schone lei start. Was de Honda e nog een guitig retrokarretje op elektrokracht, dan zullen de 0-modellen mikken op een flinke streep futurisme. De wigvorm en gigantische vleugeldeur geeft de Saloon iets buitenaards. De snuit krijgt een "infinity"-grille met daarin eveneens het gloednieuwe logo van Honda dat exclusief zal gebruikt worden voor elektrische auto's van het merk.
Binnenin is het conceptcar troef, met minimalistische sportstoelen en een digitale display die zich over het gehele dashboard uitsmeert. Wie Honda nu wil betichten van wat te hard aan de paddenstoelenthee te hebben gesnoven, in 2026 komt hier daadwerkelijk een productiemodel van.
Honda Space-Hub
Met de tweede concept, de Space-Hub, wil Honda duidelijk aftasten hoe het busje van de toekomst er uit kan zien. Want hoewel het Japanse merk het niet met die woorden zegt, is het duidelijk dat deze Space-Hub vooral op ruimte mikt. Vooral het gebrek aan een achterruit spring hier in het oog. Een designtrucje van de toekomst? Best mogelijk, want ook Polestar laat met de P4 die het dit jaar lanceert de achterruit op het schap liggen.
Waarom Honda trouwens spreekt over het 0-gamma? Wel, Honda doelt daarmee dat het in de toekomst auto's wil maken met 0 impact op het milieu die terug grijpen naar jaar 0 van het merk. De basis zeg maar. Want volgens Honda streeft het merk sinds het ontstaan naar auto's die plezierig moeten zijn om te rijden en vrijheid moeten geven. Ach, gun de marketingrakkers ook iets.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 18 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 20 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 21 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden