Stellantis vernieuwt al zijn busjes, en daarin mogen die van Citroën natuurlijk niet ontbreken. Zo pronken zowel de Berlingo als de Jumpy en de Jumper met een grotendeels vernieuwde snuit, compleet met het nieuwe Citroën-logo… En de wijzigingen zijn ook van tel voor de zuiver elektrische varianten.
Je hebt het vast al gemerkt, maar Stellantis zet vandaag het mes in zijn bestelwagengamma. Zo worden de busjes van Fiat, Opel, Peugeot en Citroën in één beweging bijgepunt, en stuk voor stuk zoeken ze toenadering tot het uiterlijk van hun nieuwste personenwagens. Reken bijvoorbeeld op een Visor-grille bij Opel en een extra agressieve snuit voor de Peugeots… Maar wat verandert er precies bij Citroën?
Oli-snoet
Ook daar gaan de oude neusjes van de Berlingo, de Jumpy en de Jumper op de schop. In de plaats daarvan vinden we een wat minimalistischer smoelwerk voor de Berlingo en Jumpy, en die laatste krijgt ook een leuke verwijzing naar de Oli-conceptcar, want de koplampen krijgen hetzelfde hoekige lichtsignatuur aangemeten. Van diezelfde conceptcar nemen de busjes allemaal het nieuwe merklogo over, dat de twee chevrons voortaan in een ovaaltje huisvest. Nog een specifiek Citroën-trekje vind je binnenin want naast het nieuwe 10-inchscherm dat de zustermodellen bij de andere merken ook krijgen, pronken de Citroëns met extra comfortabele stoelen.
Ook op motorisch vlak werden de Citroëns bijgepunt, maar de meeste details passeerden al de revue in de bespreking van de Fiat-versies. De belangrijkste zaken zijn dat je de elektrische ë-Berlingo tegenwoordig met een warmtepomp kan krijgen, die het rijbereik opdrijft tot 330 kilometer terwijl de accu toch dezelfde blijft met 50 kWh. Bij de ë-Jumpy krijg je dan weer de keuze uit diezelfde 50 kWh-accu of eentje met 75 kWh, goed voor 350 kilometer range. De ë-Jumper doet het met 420 kilometer rijbereik uit een 110 kWh-batterij. Allemaal zijn ze ook nog verkrijgbaar met dieselmotoren terwijl de Berlingo ook nog een 1.2-benzineblokje heeft.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden