Het Duitse Patent and Trade Mark Office heeft eerder deze maand een interessant stapeltje papierwerk binnengekregen. Subaru heeft er namelijk de rechten aangevraagd op de letters ’S’, ’T’ en ‘e’, en samen kunnen die maar één ding betekenen: er komen eindelijk terug sportieve Subaru’s aan, maar dan op stroom.
Stille waters hebben diepe gronden, zegt men wel eens, en Subaru is op elektrisch vlak weinig meer dan een beekje. Op een Toyota-tweeling na — de Solterra — staat er namelijk niks met een stekker in de Belgische showrooms, maar dat betekent niet dat de Japanners geen planners hebben. Sterker nog: die planners zouden wel eens op plezanter gerief kunnen mikken dan we hadden durven denken.
Elektrisch of geëlektrificeerd
Zo heeft Motor1 een patent onderschept dat de Duitse tak van Subaru midden deze maand ingediend heeft, en die aanvraag bevat een tot de verbeelding sprekend drieletterwoord: STe. Vooral de eerste twee letters van die naam doen liefhebbers waarschijnlijk wegdromen, want onder de noemer ’Subaru Technica International’ stond het merk in een eerder leven bekend om zijn boxerbrullende, vierwielaangedreven rallywagens-voor-de-weg. Sindsdien hebben iconen als de WRX STI op onze markt echter plaats moeten maken voor veilige en eigenlijk ook steeds schaarser wordende gezinswagens. Dus wat denk je, tijd voor verandering?
Die verandering zou er dus kunnen komen in de vorm van een ‘e’-tje in de naam, al is het nog niet duidelijk of die nieuwe letter staat voor ‘electric’ of gewoon ‘electrified’. Hoe dan ook doet de patentaanvraag vermoeden dat Subaru van plan is om sportieve modellen te ontwikkelen die ten minste deels onder stroom staan, en eigenlijk gaven ze daarvan al twee kleine voorsmaakjes. Zo toonden ze vorig jaar een STI-pakketje voor de Solterra, maar wij kregen het vooral warm van de STI E-RA Concept. Dat was namelijk een elektrische racer met 1.088 pk… Meer van dat, graag.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden